Krykkjeberget

I dag da jeg våknet av krafsende måsebein og hyppige måseskrik utenfor soveromsvinduet, så kom jeg til å tenke på at plassen vi skal gifte oss på ligger rett ved siden av et stort «krykkjeberg». Krykkjeberg er egentlig bare et penere ord for en plass hvor tusenvis av små måser samles for å hekke, bråket er også deretter.

Etter at jeg hadde brukt litt tid på å ta en Olaf Eliassen på måsene, innså jeg også at det snart er vår i Tromsø. Måsesang = vår i Tromsø.

Derfor tror jeg vi dropper musikk til vielsen, så kan vi bare høre på krykkja heller.

Foto: Marius Langstrand

foto: Marius Langstrand

edit: Fotografen selv mener det er hundretusenvis av småmåser.

Legg igjen en kommentar

