grunnleggende problemstilling

En ting jeg har tenkt litt på i det siste, er at det kan være ganske vanskelig å skrive en blogg om samiske greier. Jeg har jo forsøkt, etter min egen mening, å fokusere på «samiske greier» på bloggen min. Jeg synes ikke alltid det er så enkelt, og dermed blir det denne lange stillheten for meg.

Jeg har derfor klart å komme frem til de mest grunnleggende problemene med å blogge om – ja – samiske greier:

  1. Det skjer masse, men jeg er for opptatt av å stange hodet mitt i veggen eller rope høyt om hvor idiotisk media er. Hvorfor finnes det ingen der ute som kan lage en sak om samer, som ikke får meg til å spytte uhemmet rundt meg?
  2. Det skjer noe, men da føles ut som jeg repeterer meg. Hvor mange innlegg om bærplukking, konferanser og koftesying gidder man egentlig? Jeg er personlig ganske lei av bær.
  3. Det skjer ingenting – og derav ingenting.

Slik jeg ser det har jeg altså to valg. Jeg må enten akseptere disse grunnleggende problemene (eventuelt utfordringer), eller begynne å blogge om noe annet. For eksempel pølser.

 

Legg igjen en kommentar

