Hvis de ikke tror det finnes samer i Tromsø så må vi vise dem det, ikke sant?

 

Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men jeg mistet lysten til å blogge. Jeg ville ikke blogge om samiske saker lenger. Jeg ble så lei. Det skjedde så mye. Debatten rundt det samiske tok helt av i Tromsø, og jeg følte at jeg rett og slett ikke klarte delta i den. Jeg ville ikke, maktet ikke forsvare meg selv mer. Hvor mange ganger må man egentlig forklare før folk forstår? Når skal folk forstå at det ikke kaller særbehandling når vi får anledning til å snakke samisk? Det kalles likestilling.

Jeg orket ikke repetere mer, klarte ikke være aktiv på nett. Derfor tok jeg heller kofta på meg hver lørdag og gikk ut i Tromsø. Handlet på butikken, gikk på kafé og tok bussen hjem.

Hvis de ikke tror det finnes samer i Tromsø så må vi vise dem det, ikke sant?

Men nå er jeg tilbake. Jeg skal fortsette å blogge om samiske saker, men jeg vil også blogge mye mer om alt annet. Kjenner jeg meg selv rett så blir det vel uansett en samisk vri på det! Unnskyld fraværet!

(foto: Marius Langstrand)

2 thoughts on “Hvis de ikke tror det finnes samer i Tromsø så må vi vise dem det, ikke sant?

  1. Anonym sier:

    du e rå! Fortsett å bruk kofta 😀

  2. […] Koftelørdag kom da jeg ble lei av avisinnlegg og nettdebatter som hevdet det ikke fantes samer i Tr…, og særlig i kjølvannet debatten om Tromsø kommune skulle inn i samisk […]

Legg igjen en kommentar

