(ok, jeg har litt hjemlengsel)

I dag har jeg laget og konsumert mitt første hjemmelagede måltid på over 2 uker. Det var fantastisk!

Studenthjemmet jeg bor på her i Genève har et stor felleskjøkken som to etasjer deler, men problemet er at det ikke finnes noen kasseroller eller annet kjøkkenutstyr tilgjengelig. Det betyr at man må kjøpe inn kjøkkenutstyr selv, og det orker jeg ikke gjøre for bare 5 uker. Dermed blir det mye kantinemat på FN (som faktisk holder høyere kvalitet enn hva jeg er vant med fra norske kantiner), og bare brødmat og salat på hybelen. Dermed var det med store glede jeg laget suppe for to av jentene på programmet i dag.

Det første jeg skal spise når jeg kommer tilbake til Tromsø er stekt egg, Marius-style, og kanskje noen ovnsbakte potetbåter. Så skal jeg sove, sove uten lyder av høylydte fransktalende mennesker og bråkete mopeder, men heller til lyden av måser som formerer seg på taket vårt.

(ok, jeg har litt hjemlengsel)

Legg igjen en kommentar

