I Genève snakker de fransk

Ganske så tårevått sa jeg farvel til han fra Harstad på flyplassen i Tromsø (det er lov å grine på flyplasser), og startet reisen til Genève. Med et noe usikkert bosted, var jeg framme etter to flybytter, litt smugling av snus og en taxitur som robbet meg for alle mine sveitsiske franc.

Halvveis gråtkvalt satt jeg meg ned på sengen i rommet jeg skulle dele med 3 andre, og lurte på om det var litt for tidlig å begynne og telle ned dagene til jeg skulle reise hjem igjen. En dusj, litt søvn, fine kolleger på programmet, og ikke minst et lite krypinn, gjorde alt så mye bedre. Nå bor jeg ikke lenger 25 min med buss fra FN, men i gangavstand til Palais des Nations. Fantastisk! Det ordner seg alltid til slutt.

Nå er jeg klar for alt Genève har å gi meg! Neste oppdrag: Fikse meg en gammel sykkel.

Dagen oppsummert i en liste:

  • Fancy adgangskort for FN er nå i min besittelse
  • Fine kollegaer i min engelskspråklige gruppe
  • Stipend for 32 dager utbetalt i én STOR sum (hjelp!)
  • Desperat jakt etter trådløst nett
  • Nytt bosted i boks
  • Min nye spesialitet: Fransk med bred, amerikansk aksent.

 

One thought on “I Genève snakker de fransk

  1. siljefig sier:

    flinkflinkFLINK!

Legg igjen en kommentar

