dum-nok-mantra

Hvis man bare er dum nok til å si ja til det meste, så kan man få være med på mye rart.

Da jeg satt på Sametinget var jeg så heldig å få være med på et mediahåndteringskurs. Det jeg husker best fra dette kurset var at kvinnelige politikere oftere sier «nei» eller «la meg tenke over det» til journalister enn det menn gjør. Der og da bestemte jeg meg for å ikke bli slik, «si alltid ja» ble mantraet mitt. Hvis en journalist tar seg bryet med å finne opp ditt navn og nummer så har du garantert noe å si.

Dette har kanskje resultert i noen artige mediasaker, men hva gjør vel det. Er man sint på Kiwi, så er man sint på Kiwi. Hvis du mener visepresidenten er en skitstøvel, så si det gjerne rett ut.

I dag har mantraet mitt resultert i min deltakelse i å lage en kampsang for en egen samisk stat. Følg med på Banden på p3!

(nei, jeg synger ikke, jeg er antakeligvis ikke med i det hele tatt, jeg bare hjalp)

One thought on “dum-nok-mantra

  1. […] opp med å snakke med en journalist. Æ skylde delvis også på Susanne, som forklarte koffor ho ikke sir nei, og det e jo såpass fornuftig at æ har endt opp med å si ja i det siste æ også, sjøl om det […]

Legg igjen en kommentar

