Genève, baby!

I dag fikk jeg endelig beskjeden som jeg har ventet på ganske lenge – jeg har kommet inn på OHCHR Indigenous Fellowship Programme i Genève! Det betyr at jeg skal tilbringe 5 uker på FN i sommer, hvor jeg skal lære mer om hvordan FN-systemet fungerer.

Helt ærlig er jeg veldig stolt! Det var godt over 100 søkere i år, og 30 heldige ble opptatt på programmet – deriblant meg. Programmet er en slags hospitering hvor vi skal bli kjent med det store FN-systemet, med et spesielt fokus på de mekanismene som er relevant for urfolk. Å jobbe med urfolk i FN er en av mine store drømmer, og nå er jeg altså på tur mot drømmen.

Jeg har vært på FN i Genève før, og da var jeg ganske glad (som på det flotte bildet). Jeg klarte også å gå meg vill i FN-bygningen, noe jeg antakeligvis skal gjøre flere ganger i sommer.

One thought on “Genève, baby!

  1. Ylva Maria sier:

    SHIT du är bra!

Legg igjen en kommentar

