Bådåddjo if you like it or not

Dagen etter jeg har vært på Banden på p3 og fortalt at jeg i bunn og grunn ikke føler all den konfrontasjonen mellom samer og nordmenn tett på kroppen, popper altså denne saken om Bådåddjo/Bodø opp.

Redaktøren i Avisa Nordland er sjokkert, han slår rett og slett alarm om rasisme og fordommer mot samer. Debattspalten til nyhetssaken om samisk skilting i Båddådjo/Bodø er overfylt med direkte rasistiske utsagn om samer.

Er vi sjokkert?

Nei, vi er ikke det. Jeg har i det minste blitt så avstumpet at jeg ikke forventer noe annet. Det er sånn det blir når det kommer opp samiske skilt, og etter en stund roer det seg ned. Håper jeg…

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere samisk skilting?

Legg igjen en kommentar

