jeg er 1 år

I disse dager fyller jeg skarve 1 år som vegetarianer.

For ett år siden kuttet jeg rett av, og la opp min karriere som kjøttspiser. Mange i familien min og vennekretsen mente fast og bestemt at jeg aldri kom til å holde ett år, men nå er jeg her. 1 år.

Jeg har måtte forklare og forsvare valget mitt både for kjente og ukjente, og jeg har nå utviklet en «play»-knapp jeg trykker på når noen spør. Play – pause – play.

Jeg elsker å lage lister, så jeg har såklart laget, ikke bare én – men to, lister til dere!

På solsiden:

  • jeg har aldri spist å variert som har gjort det siste året
  • superfordøyelse (jeg begynner og bli gammel, og dette blir dermed viktigere med årene)
  • til og med pappa kan spise en middag eller to uten kjøtt
  • etter mine evigvarende spørsmål om vegetarmat i kantina på UiT, har de nå som regel både lønsj og middag til «de stakkars jævlene som ikke spiser kjøtt»
  • jeg kaster mindre mat
  • jeg lager det meste av maten jeg spiser fra bunn av

På skyggesiden:

  • jeg savner blodmat. Å lage gomba sammen med bestemor er noe av det fineste jeg vet
  • det er alltid litt opplegg når jeg skal spise ute eller sammen med noen som ikke vet at jeg er vegetarianer

(uten å love min familie noe, så tenker jeg litt på kjøtt igjen…)

4 thoughts on “jeg er 1 år

  1. Elisabeth sier:

    Spise kjøtt kan du gjøre når du blir gammel! hehehhehe Kor det går med krøllan?

  2. siljesolaas sier:

    døh! no no no

  3. Tengil sier:

    Grattis! jag har tappat räkningen. åren bara går som vegan, men jag tror det går liiite långsammare än vanligt. annars är det ingen skillnad 😉

Legg igjen en kommentar

