TIFF me up, please!

Uten å egentlig ha planlagt det, begynt å glede meg eller ha økonomi til å få med meg Tromsø Internasjonale Filmfestival i år, så blir det likevel festival! Kjæresten insisterte innstendig på min deltakelse på årets beste uke i Tromsø by, og da må man jo bare gi seg.

Vi har ennå én film som ikke er i boks, jeg er åpen for det meste så lenge filmen ikke beskrives som «en reise i et hardt landskap hvor vi møter mennesker…». Noen tips?!

Kabalen er ferdig, og billettene i boks, her er lista med mine egne knagger på:

Fortellinger fra Saunaennakne, finske menn som gråter

ElegiesSokurov x 3

Defamationantisemittisme or not?

Threetysk trekantdrama med boy-to-boy action

The Temptation of St. Tonyhvis jeg ikke blir sjokkert av denne skal jeg slutte å snuse

I am a Terrorist11 år gammel opprører (kanskje filmen jeg gleder meg mest til)

Metropolisstumfilmkonsert. Må se den pga Nasra Ali Omar som er en av musikerne som skal sette lyd til filmen

Black Venuskolonistkostymedrama med frodig dansedame

Exit through the gift shopBanksy!

Nuummioqmin gode venn, eskimoen, sier dette er den første ordentlige spillefilmen fra Grønland

6 thoughts on “TIFF me up, please!

  1. Marina sier:

    Ååååh, det låter lovande!

  2. Siri sier:

    Ingen Bran Nue Dae? C’mon, en lystig dramatisering av australske overgrep mot aborigineran, det må jo bare bli GØY! (som programmet så selvsikkert proklamere)

    • susanneamalie sier:

      Ja, den e oppe te vurdering søndag klokka 11. Av erfaring veit æ jo at søndag klokka 11 TIFF-helga ikke nødvendigvis e et klokkeslett man kommer sæ opp te. Men vi gjør et forsøk!

      To urfolksfilma på rad må jo bli en slager på en sliten søndag!

  3. Tengil sier:

    The Temptation of St. Tony – BÄSTA FILMEN!

Legg igjen en kommentar

