Penger eller politikk?

Så er det påan igjen. Sametingspolitikerne er ikke så flinke som vi skulle ønske til å føre regnskap som man kanskje skulle ha forventet av dem. Da jeg satt på Sametinget forrige periode var det samme leksa. De som ikke hadde egen regnskapsfører snublet i regnskapsføringen, og så var det påan med medieoppslag og munnhuggeri.

Det er fint med penger, men et rent helvete når det skal rapporteres inn.

Jeg lar meg egentlig ikke hisse opp over deres manglende økonomiske kompetanse. Jeg lar meg heller hisse opp på grunn av manglende debatt.

Interne rutiner er kjedelig, gi meg heller noe mer politikk. Hvilke mål har listene på Sametinget for 2011? Hva kommer til å bli de viktigste sakene? Jeg vil ikke være den som alltid maser om at ting ikke er bra nok, eller at man må våge å si mer.

Men jeg skulle oppriktig ønske at vi kunne bevege oss fremover.

Legg igjen en kommentar

