Kjære Evenes & Skånland

Det var nesten så jeg ikke klarte tro det. Måtte lese nyhetssaken om og om igjen. Men det sto der, svart på hvit. Skånland og Evenes kommune har begynt prosessen mot å bli innlemmet i forvaltningsområdet for samisk språk. Det fikk meg til å miste pusten. Det er MINE kommuner, min hjemplass, jeg tror faktisk jeg tok en liten seiersdans på stuegulvet og ropte høyt. Dette er en seier! Skånland og Evenes vil være med på å redde språket vårt, dialekten vår, noe sameforeningene i regionen har jobbet mot i årevis.

Når det skjer vet jeg ikke, men jeg er stolt. Himla stolt!

Legg igjen en kommentar

