gjennombrudd, tror jeg

I dag, dere, i dag har jeg vært hos veilederen min. Jeg har gjort alt annet enn å se fram til det første møtet etter sommeren, men det gikk over all forventning (eventuelt hadde han lave forventninger til meg). Jeg har endelig snevret meg inn på hva jeg faktisk vil skrive om, helt konkret. Det er et ganske stort gap mellom å skulle forske på velgeradferd, og det å vite hvilke velgeren man skal fokusere er.

Det tok ganske lang tid for meg å se logikken i det hele, og se at dataen forteller meg noe. Men en kveld jeg satt og koste meg med SPSS var det plutselig der. Helt åpenlyst.

Velgerne deler seg i ulike grupper i forhold til om de stemmer på et bestemt parti basert på generell tillit til partier, enkelt saker eller personer på lista.

Der skal jeg begynne nå. Lese litt mer, tenke mer, trykke mer i SPSS. Jeg kaller det selv et gjennombrudd, dere kan kalle det dere vil.

Legg igjen en kommentar

