Magasinet

Plutselig, da jeg var på utkikk etter et tidsskrift i magasinet på biblioteket, dukket det opp en skatt rett framfor meg. Plutselig satt jeg med møteprotokollen fra det første plenumsmøtet på Sametinget mellom hendene mine. Jeg har lett etter inspirasjon for å skrive videre på masteroppgaven min, og der var den plutselig, et 21 år gammelt dokument med min pappas navn på forsiden.

På golvet, i et kaldt magasin, satt jeg og bladde i gamle møteprotokoller.

Jeg skal tilbake i morgen.

(og legg merke til at jeg lett er på universitetet før klokken 10.00. og unnskyld for snusleppa, jeg skal slutte i morgen.)

3 thoughts on “Magasinet

  1. Bror sier:

    Arkivarbeid, historie! Tommeln opp!

  2. MHætta sier:

    41 år gammelt dokument… første sametingsplenum….

    Det er noe som skurrer her….

Legg igjen en kommentar

