Gleden av å finne tomflasker

Jeg er blakk. Og nå snakker jeg skikkelig blakk, minus på kontoen og stor glede når man finner en pose med tomflasker.

Jeg kan nesten ikke huske sist gang jeg var så blakk som jeg er nå. Det kan ha vært en ensom høst da jeg var 19 år og bodde alene i Tromsø, det er 6 år siden. Da jeg i går fant en pose med tomflasker gjemt i gangen ble jeg oppriktig glad! Pengene brukte jeg på å kjøpe en kaffe på Verdensteatert (ok, måtte låne 10 kr for å få det til å gå opp).

Det kommer kanskje som en overraskelse at jeg synes det er ganske fint å ha minus på kontoen min nå, men man må bare være litt kreativ og ikke forvente de store kulinariske opplevelsene. Denne uken er det masse gratis aktiviteter, for eksempel har Visuelle kulturstudier visning av eksamensfilmene sine. Man kan også gå på kunståpning, eller så blir man invitert på middag av fine venner.

Dette er nesten ikke en utfordring en gang, jeg bare bruker opp lagret av hva jeg har i skapet mitt. Jeg har:

  • 3,50 i pengeboken (og fire tomflasker)
  • månedskort på bussen
  • 3 løk
  • en blomkål
  • en halv pakke knekkebrød
  • havregryn (som jeg fikk av snille Kai Arne)
  • 6 avocado
  • syltetøy
  • ris
  • røde linser
  • en dunk rødvin

Dagens nedtur: Jeg har kun en linse igjen og jeg finner ikke brillene mine.

Dagens opptur: En glemt pose med kokosmasse gjorde havregryngrøten perfekt. Hvem trenger vel melk når man har kokosmasse?

Ukas opptur: Lønn på fredag.

6 thoughts on “Gleden av å finne tomflasker

  1. Elisabeth sier:

    Klem!

  2. Marina sier:

    Åh det hade vart kul å se alaskafilmen på VKS, ibland saknar man väl tromsö…

  3. pappa sier:

    snakk om flaks, du har fått feriepenga

Legg igjen en kommentar

