Første 17. mai på 7 år

I går feiret jeg 17. mai for første gang på antakeligvis 7 år.

Jeg vet ikke hvorfor det har vært slik, men av en eller annen grunn har jeg ikke følt for å feire 17. mai de siste årene. Antakeligvis tildels på grunn av at 17. mai aldri har vært en stor dag i min familie. Vi har gått i det obligatoriske toget, spist litt is og og vært overlykkelig når vi endelig kom hjem igjen. Da jeg ble eldre endte det aldri med at jeg tok meg bryet med å feire.

Det er nok dette med nasjonalfølelse, og alle de norske flaggene. Det kan føles vanskelig å passe inn når man ikke føler seg så veldig norsk egentlig. Nå er det sikkert mange som vrir seg i stolen, men samtidig er det nok mange som kjenner seg igjen. Greit vi er alle «norske», men 17. mai er så norsk at man nesten kan få overdose.

I går kjørte jeg hele pakken, og hadde det fantastisk artig!

Frokost med cava og jordbær, øl og barnetog, jeg ropte hurra og sa gratulerer med dagen til folk. Og ikke minst, jeg forsøkte meg på litt kulturutveksling.

Det vises ikke, men jeg beholdt kommagene på…

2 thoughts on “Første 17. mai på 7 år

  1. ED sier:

    E solbrillan en del av kystdrakten også? E di godkjent av Bunadmafian og kan man kjøpe dem på Gullsmed Kristiansen???

    Mohahahahhaha:) Take care frøken!

    • susanneamalie sier:

      Sia æ skulle beholde litt av det tradisjonelle fra kofta, så falt valget på komaga og solbrillan.

Legg igjen en kommentar

