Crazy Ammarnäs

Sjup (Altså, «ja» på innpust slik de fra svensk side gjør det), helgen i Crazy Ammarnäs var ganske så bra! Hele helgen var ekstremt bra organisert av Sáminuorra, og det ga meg rett og slett masse mot til å begynne på Noereh!es prosjektbeskrivelse og budsjett for vårt første landsmøte som skal være i oktober.

Helgas ord: Dekolonisering

Helgas nedtur: Å bli banket i handbak gang på gang

Helgas personlige overraskelse: Da jeg sto på et bord og sang selskapssanger.

Helgas søteste: Sanne, som omfavnet the freak shows fra norsk side!

Helgas savn: Runar, som antakeligvis er den eneste jeg kan danse sydis med.

Helgas tankevekker: Å være på Sáminuorras årsmøte fikk jeg virkelig til å innse hvor mye jeg har savnet å ha en organisasjon på norsk side også, og det fikk meg til å glede meg ekstremt masse til vårt eget landsmøte i oktober! Det kommer til å bli jævla bra, folkens!

Helgas utvalgte bilder:

14 thoughts on “Crazy Ammarnäs

  1. Selskapsleker e veldig bra for å holde humøret oppe under lange dager. Hilsen en gamling som likte å stå på stoler og synge og danse for 10 år siden! 🙂

  2. Heika sier:

    Oi, for noen fine bilda! Det må være en mektig flink fotograf som har tatt dem.

    • susanneamalie sier:

      Ja, etter at fotografen fikk fullmakt til å ta bilder ble det ganske så bra, ja!

  3. Sanne sier:

    :D:D:D:D:D:D:D
    You made my day!

  4. Sanne sier:

    eller, SKAPA ALBUMET!
    Hur sinnessjukt coolt hade inte det varit? 😀

  5. […] Fjellströms foton här och läs mer om helgen i Marica Blinds blogg här eller i Susanne Amalies här. Hurra hurra hurra för att det blev så lyckat! Nu njuter jag av att kolla på bilder, chatta med […]

  6. […] ordförande Susanne Amalie skriver: ”Å være på Sáminuorras årsmøte fikk jeg virkelig til å innse hvor mye jeg har […]

  7. Marit sier:

    Kan du fortelle meg litt mer om hvordan du danser sydis?

    • susanneamalie sier:

      Problemet er vel at jeg IKKE kan danse sydis med sydiser, bare to utvalgte nordsamer. Jeg tror dermed at jeg ikke er den rette personen til å forklare sydis!

  8. […] Här kan du läsa Helena Partapuoli blogga om Ammarnäs, se Anna-Maria Fjellströms foton här och läs mer om helgen i Marica Blinds blogg här eller i Susanne Amalies här. […]

Legg igjen en kommentar

