Noen ganger..

…noen ganger blir man litt trist. Kanskje er det uten grunn, men man kan uansett bli litt engasjert og skuffet (?). I dag leste jeg Pål Hivand sin blogg hvor han beskriver NSRs bloggere som har forsvunnet etter valgkampen.

For det første, så vidt jeg vet så er Aili Keskitalo ute med sykemelding, og det synes jeg personlig er en MEGET god grunn til å ikke blogge. Jeg vet ikke med dere, men noen ganger må man bare fokusere på det som er viktigere enn sosiale medier, nemlig livet sitt.

Som dere kanskje ser, så er jeg også nevnt i bloggen, men jeg føler kanskje ikke at det treffer helt riktig på min situasjon. Ironisk nok så begynte jeg å blogge ganske så regelmessig etter at jeg var ferdig med Sametinget, og helt ærlig, så er jeg ikke en del av NSR-sametingsgruppe lenger. I dag fokuserer jeg heller på Noereh! og min egen masteroppgave på bloggen, samtidig som jeg forsøker å følge med på hva som skjer på Sametinget.

Dette var dagens sukk fra meg.

2 thoughts on “Noen ganger..

  1. Pål Hivand sier:

    Sunna:
    jeg synes kanskje du er vel negativ og leser med påtatt vrangvilje når du tolker meg dithen at jeg kritiserer Aili – som NETTOPP fremheves som en god og interessant blogger.

    Jeg vet altså at Aili er syk, men det vet ikke hele verden – ei heller hva som er årsaken til at halvparten av NSR-bloggerne har sluttet å blogge. Det er heller ikke så interessant.

    Før valget markedsførte NSR veldig alle «sine» bloggere. Det er partienes strategier jeg kritiserer, ikke de personene som faktisk blogger. Og aller minst Aili, som jeg anser som den lesverdige.

    Bare til orientering.

    • susanneamalie sier:

      Takk for orienteringen.

      Jeg syntes kanskje blogginnlegget om bloggerene som forsvant også var litt negativt, og dermed behøvde en forsvarstale for min egen del. Ellers er jeg generelt enig om at samiske politikere på Sametinget er for dårlige til å formidle hva som egentlig skjer i Karasjok.

      Men å dra alle under en kam ble rett og slett litt for drøyt for min del.

Legg igjen en kommentar

