Bortreist i en ønskeliste

Om, akk, 8 måneder skal jeg gjøre akkurat som alle andre norske studenter. Jeg skal bruke mine oppsparte studielånmidler på å bare reise. Jeg skal finne meg selv og leke Peter Pan i et halvt år på reisefot i Sør-Amerika.

Det er først nå i det siste («bare» 8 måneder før) at det faktisk har gått opp for meg at vi skal reise. Selv da vi ble enige i januar at dette skulle vi gjøre, eller da vi satt opp ønskelista vår i påsken, virket det så langt unna. Men nå («bare» 8 måneder før), er jeg nesten allerede reist i hodet mitt. Hvorfor? Jeg har ingen aning.

Den største utfordringen vår er å ikke ende opp som den gjennomsnittlige backpackeren i Sør-Amerika, de som kun henger med andre backpackere og som kommer hjem med en lang liste nye, europeiske venner på Facebook. Heldigvis har vi begge to venner og bekjente som vi planlegger utnytte litt, samtidig som vi også planlegger å bruke 3 uker eller mer på frivillig arbeid.

Her er ønskelista: Cuba, Jamaica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Brasil, Bolivia, Chile og Argentina

Og siden både sødeste Ivalu og jeg har vært superlur og skattet for mye i 2009, så skal billettene bestilles med en gang våre herlige skattekroner ruller inn på kotoen vår.

(i det siste har jeg observert at det har vært alt for lite bilder av meg selv her, noe som ikke passer så veldig godt sammen med min hemmelige plan om å bli en moteblogg – enjoy!)

Jeg er faktisk så glad at jeg nesten spiser opp boka!

6 thoughts on “Bortreist i en ønskeliste

  1. Elisabeth sier:

    «Frivillig arbeid»? Sorry men det blir nok en del nye europeiske venner på facebook av det…:)

  2. Ylva Maria sier:

    Bolivia åh Bolivia! Säg till om ni vill ha kontakt med nån därifrån, jag kan fortfarande känna en och annan som kan ta hand om er. Lyckostar!

    • susanneamalie sier:

      JA! Det vil vi veldig gjerne! Vi hadde tenkt at vi kanskje skulle jobbe frivillig i Bolivia, så hvis du vet om noen organisasjoner eller noe , gi oss gjerne tips. Ellers vil vi ha tips om hva som helst andre ting også!

  3. Elisabeth sier:

    Okei da:) Men du får legge ut masse bilda av turen på bloggen. Men det e nu enda ei stundt til… hihi. Synes det begynne å bli ensomt på UiT!

  4. […] Siden oktober i fjor har jeg og en god venninne planlagt den obligatoriske rundreisen i Sør-Amerika, og i går fikk jeg den knusende beskjeden om at hun ikke kan reise med meg. Hun har nemlig fått […]

Legg igjen en kommentar

