Hår, hysteri og kvinnekamp

Jeg har hår under armene, har du?

Alle normale kjønnsmodne mennesker har hår under armene. Basta. Men det store (strids ?)-spørsmålet er hva man gjør med dette håret. Nå snakker jeg ikke om hvilken metode du foretrekker å bruke til elimineringen av håret på de kroppsdelene du foretrekker hårløs, men rett og slett om du velger å la det gro.

Jeg har aldri riktig tatt opp kampen mot kroppshåret, jeg mener, jeg er litt likeglad med alt hårhysteriet. Hvis jeg skulle føle for å barbere meg under armene, så kunne det jo skje at jeg gjør det, men det skjer like ofte at jeg ikke gidder. Denne holdningen har til tider skapt reaksjoner blant venner og ukjente. Hår skaper debatt!

Jeg har egentlig aldri fattet greia med fobien for hår. Men likevel synes jeg det er viktig at man forstår mekanismene bak hårfjerning og hårfobi. I den anledning synes jeg dere alle bure lese en fin-fin artikkel i Morgenbladet! Kan man sammenligne skamklippingene av «tyskertøsene» rett etter krigen med dagens «frivillige» hårfjerning?

Mitt tips til deg hvis du skulle befinne deg på et kjedelig forspill, fest eller møte – på et passende tidspunkt, forsøk og blott din (eller noen andres) middels hårete armhule. Selv en halv centimeter med hårvekst kan skape nærmere hysteriske tilstander! Gøy!

2 thoughts on “Hår, hysteri og kvinnekamp

  1. Marte sier:

    Jeg sparer håret under armene nå, nærmer seg centimeteren 🙂 Jeg skal i bryllup om tre dager, skal være forlover og har ermeløs kjole. Jeg har ikke lyst til å ødelegge sparingen, men er det plass til hårete armhuler i et meget konvensjonelt 2011bryllup??

    • susanneamalie sier:

      Jeg tror ikke det er noe som passer så bra som hårete armhuler i et konvensjonelt bryllup anno 2011!

Legg igjen en kommentar

