Utdebattert identitet

Så sitter jeg på universitetet på en lørdag.

Jeg tygger ennå på dette kapitlet mitt som blant annet har en del om samisk identitet. Jeg synes det er så vanskelig å finne de riktige ordene, rett og slett fordi jeg synes temaet er så utdebattert at det er vanskelig å plassere det inn i en ny setting.

Samtidig synes jeg det kan bli litt langsommelig å snakke om samisk identitet i en evighet, men det må liksom med uansett, det er viktig. Det var noen som sa at denne evige kverningen om samiske identitet er svøpen vår, om vi vil eller ikke. Det er isåfall min samiske smerte her og nå, å lese og skrive om identitet. Gah!

Er dere klar for en egotripp? (NOE må man finne på å gjøre…)

7 thoughts on “Utdebattert identitet

  1. annemariegraven sier:

    Bynner å like bloggen din mer og mer! Ja til bilder! 🙂

    • susanneamalie sier:

      Så hyggelig at du ENDELIG kan like bloggen min, kjære venn! Man ska ikke overdrive bildebruken heller – korsen faen ska æ illustrere parlamentarisme på et bilde?!

  2. Ville sier:

    Funkar inte bilderna du tog nu som illustrationer till parlamentarism???

  3. Ville sier:

    Ja, typ, varför inte? 🙂

    Signalerna är väl glädje och kunskap, och det är väl det första man kommer att tänka på när man hör talas om parlamentarism??

  4. Ville sier:

    Ja, det var ju också en tolkning. Hm, ja, vi får väl se hur det går för Sametinget. Usikkert og vaklende faser har de väl redan gått igenom. Men fall???

Legg igjen en kommentar

