Forhåpninger og regnbuer dagen derpå

På lørdag feiret jeg nasjonaldagen på grendehuset i marka, og som vanlig holdt ordføreren i Skånland, Svein Berg fra Ap, tale til oss. Og jeg må innrømme, jeg ble både glad og overrasket!

Kort oppsummert snakket han om ny videregående skole hvor det samiske kom til å bli sentralt, arbeidet som har startet for å få ETS-kommunene med i samisk forvaltningsområde og samisk skilting i Skånland. Tidligere taler har for det meste vært fine ord om kulturelt mangfold og lite om hva kommunen faktisk gjør for sin samiske befolkning, derfor satt jeg bare å gliste gjennom hele talen! Forhåpentligvis er det action på gang, folkens!

Det blir spennende å se hva som skjer frem til neste 6. februar, siden Svein Berg lovte oss reel utvikling. Vi følger med, ordfører Berg, og vi gleder oss!

3 thoughts on “Forhåpninger og regnbuer dagen derpå

  1. emi1992 sier:

    Det liker vi:)

  2. Ardis sier:

    Bra du er optimistisk. Selv gjespet jeg meg gjennom talen, irriterte meg over unöyaktigheter og direkte feil, men syntes selvsagt at det var hyggelig at mannen dukket opp på en fridag.

    • susanneamalie sier:

      Æ har no aldri hørt Svein Berg holde nokka anna enn kjedelige tala om kor fint det e at vi har flere kultura i Skånland. Denna gangen virke det som det kanskje va no nytt på gang. Æ velge isåfall å tru at det skjer no positiv på den sia åsså!

      Vi får vente å se!

Legg igjen en kommentar

