Symaskinsvals på pikerommet

Jeg liker gamle klær. Helt siden jeg gikk på ungdomsskolen har jeg rotet på loftet til bestemor og funnet mine skatter. Klær ingen andre har, klær med historier. Den hvite kåpa bestemor kjøpte til barnedåp, den rosa blusen bestefar kjøpte til bestemor som en overraskelse, mor sine pensko som hun brukte når hun skulle på samling, eller onkel sin genser som bror og jeg har kranglet om å få bruke.

Om klærne ikke passer helt, så er det bare å lete fram symaskinen å sette i gang. Hjemme på pikerommet under Reinåsen/Ramavuolle har jeg innredet et syhjørne til meg og mamma. Her står symaskinen framme hele tiden, det er faktisk bare å sette seg ned for å sy.

Jeg driver ikke på med de store re-designprosjektene, men jeg tilpasser klær jeg finner eller har kjøpt på bruktbutikk slik at de passe meg bedre. Kanskje er skjørtet litt for langt, eller bare litt for stort. Kanskje er kjolen litt for kjedelig, eller kanskje den bare behøver å friske opp sømmene.

Å rote gjennom sitt gamle klesskap er som å være på gratis shopping. I går kveld satt jeg å hørte på Manna og fikset litt på en fin-fin kjole jeg har kjøpt på Freetex for lenge siden, skikkelig kvalitetstid med symaskinen! Bra for meg, og bra for miljøet!

SneakPeek på jenterommet mitt: Nyfikset kjole henger klar på skapet, kofta henger klar til i morgen, og ikke minst, en kreativ arbeidslampe i taket.

Legg igjen en kommentar

