Dagens gode historie: Sametinget til folket!

Det mases med jevne mellomrom om at Sametinget må komme nærmere folket, og yte det samiske folket mer enn det de gjør idag. Mer åpenhet, mer folkelig – ja, you name it!

Jeg vil personlig gi litt ros til Sametinget idag, fordi tro det eller ei, jeg er faktisk meget fornøyd med Sametinget for tiden. Jeg synes de rett og slett yter meg, personlig, meget godt! Nå har jeg riktignok hatt en fast stol på Sametinget i 4 år, men nå er jeg altså en av folket, og kan dermed ikke klassifiseres som inhabil. Jeg kan med hånda på hjerte si at jeg ikke snur det døve øret til når det gjelder Sametinget, er det noe man ikke liker så skal man si ifra. Men er det noe man liker, så må man da si det også!

Ok – til sakens kjerne.

For en knapp uke siden sendte jeg en e-post til Sametinget om en rapport jeg gjerne skulle hatt i forbindelse med studiene mine. Jeg hadde såklart funnet rapporten på samediggi.no, men jeg ville ha hele rapporten i den ordentlige utgaven. Dagen etter får jeg svar, og vips er rapporten sendt meg i posten – helt gratis!

Så fra mitt folkelige synspunkt her på lesesalsplassen – Takk Sametinget (og spesielt den snille, snille administrasjonen), dere reddet dagen/uka/masteroppgaven min!

Legg igjen en kommentar

