Og nå: Litt mer fokus!

Så er TIFF over, og jeg har ingen flere unnskyldninger. Så er Arctic Frontiers over, og jeg har absolutt ingen flere unnskyldninger. Vent litt – syk? Ok!

I morgen skal jeg levere det aller første kapitlet til masteroppgaven mine, det skal sendes inn til veilederen min – i morgen altså. Kapitlet skal på en måte skape en bakgrunn for masteroppgaven min, og er strengt tatt relativt kjedelig å skrive. Vi snakker: hvor mange sitter på Sametinget, hva er grunnlaget for Sametingets makt, har Sametinget makt osv osv. Bland inn en dæsj identitet og det tar av i kåken! Problemet med å skrive bakgrunnskapittel om Sametinget er at hvis du er over gjennomsnittet interessert i samepolitikk vet man naturligvis en del, men så må man jo faktisk ha en kildehenvisning på alt. Sa noen tradisjonell kunnskap?

De to siste dagen har jeg ikke fått gjort noe som helst, (med fare for å gjøre dette til en hverdagsblogg) jeg har bare vært syk og følt meg som en dritt. Det har såklart ført til lite skriving, og mye glaning på TV. Og hva betyr det? S – L – A – K -T. Fra en venninne fikk jeg høre at nå var jeg en ordentlig masterstudent, jeg viste det var godt for noe! Skippertak? Ja takk!

Nå skal jeg, Joddski og Manna fokusere litt på Sametingets valgordning!

Susanne oppi kåken!

Speilvendt bibel: The European Voter og en relativ angstfull student.

2 thoughts on “Og nå: Litt mer fokus!

  1. Helena sier:

    Låter kanske konstigt, men jag blir jætteinspirerad att børja på master nær jag læser din blogg. Det ær så kul att plugga, man inser det nær man har tråkat på jobb før længe.. hehe, lite nørd ær man ju 😉

    • susanneamalie sier:

      Rart?! Absolutt ikke! Jeg fremstiller jo masterlivet slik det er – fantastisk! 🙂 Jeg synes du skal flytte til Tromsø og begynne på master i samisk. Nok snikksnakk oppe i Finnmark – back to your roots!

      Og nørder er de beste! I would know! 🙂

Legg igjen en kommentar

