aTIFFany

Årets første store høydepunkt er uten tvil Tromsø Internasjonale Film Festival, og nå er det ikke så lenge igjen! Og alle hjerter gleder seg! På onsdag starter billettsalget over nett, og da må man ha timeplanen klar hvis man skal få billett til alle filmene man vil se. I går kveld lå jeg langflat på stuegolvet og leste årets program, og nok en gang: alle hjerter gleder seg!

Jeg velger bare filmer ut fra hva jeg tror jeg kan like. Har ingen preferanser i forhold til regissør eller noe slikt, her er det lotto hele veien. Så får vi bare håpe at jeg faktisk får billett til alle filmene jeg vil se.

I år har jeg planlagt å se følgende filmer, med mine egne «tags» for å hjelpe meg til å huske hva de handler om:

Hadewijch – fransk nonnefilm

Alle andre – tysk kjærlighetsdrama

Me and Orson Welles – amerikansk ektefølt kunst?

Fish Tank – britisk white trash

Med åpne øyne – jødisk homokjærelighet

Scheherazade, tell me a story – egyptisk girl power

Forbidden Fruit – læstadianske fristelser!

Sauna – finsk grøss

En morder går løs – mord på den engelske landsbygda

FFN-Shorts 2 – 5 kortfilmer

Har dere noen hete tips for årets filmer? Burde jeg bytte ut noen, og presse noen andre inn?

Legg igjen en kommentar

