COP 15: Climate Justice Now!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. København var føkking amazing! 100 000 mennesker i demonstrasjon mot klimaregimet, 100 000 mennesker som krevde mer handling og mindre prat. 25 samer i front!

Sammen med Sáminuorra dro jeg til København for å demonstrerer under klimatoppmøtet, COP 15. Jeg tror dette er noe av det mest sinnsyke jeg har vært med på! Jeg har aldri sett så mange glade folk, aldri sett så mange engasjerte folk, aldri sett så mange sinte folk. Jeg ropte meg helt hes, jeg danset, jeg sprang. Urfolk fra hele verden ledet toget, og der var vi.

Politiet var på plass…i store mengder!

Mijjen Eatneme! Vår Jord!

Tenner lys utenfor Bella Center

The people united will never be defeated! El pueblo unido jamás será vencido!

One thought on “COP 15: Climate Justice Now!

  1. […] OPPLEVELSE: Demonstrasjon i København under klimatoppmøte, COP 15. 100 000 mennesker i tog, vi holdt på å rope oss i hjelp FREMST i […]

Legg igjen en kommentar

