Ubesvart anrop

Jeg synes dette med ubesvarte anrop er ganske vanskelig.

Her er scenarioet: Du har hatt forelesning/vært på jobb eller rett og slett ikke hørt mobilen din, og nå har du altså 1 ubesvart anrop på mobilen din. Du har ikke nummeret lagret på mobilen, det er heller ikke lagt igjen noen mobilsvar eller sendt noen sms om hvem det er og hva de vil, hva gjør du? Når skal man ringe tilbake og når behøver man ikke det?

Jeg har til stadighet ubesvarte anrop på min mobil. Jeg tror ikke jeg er så himla opptatt av meg, men jeg har en tendens til å legge igjen mobilen i jakkelomma, i bilen, i sekken eller bare glemme hvor jeg la den. På grunn av dette hender det relativt ofte at jeg ringer opp noen som har forsøkt å få tak i meg. Jeg ender som regel opp med å prate med noen som ikke har ringt meg, og som ikke har peiling på hvem som egentlig har forsøkt å få tak i meg. Så da sitter jeg i 5 minutter å venter på linja mens personen springer rundt og leter etter en person som muligens har ringt til meg. Frustrerende!

Siden jeg etter hvert har blitt ganske lei dette, så har jeg bare slutt å ringe tilbake. Hvis de virkelig vil ha tak i meg, så legger de igjen en beskjed eller ringer på nytt. Er jeg uhøflig?

One thought on “Ubesvart anrop

  1. Merete sier:

    Da sjekker jeg nummer på gulesider.no/tk og hvis d er privat person vurderer jeg om jeg skal ringe opp eller ikke, hvis d er firma eller noe slik så venter jeg bare at de skal ringe opp igjen.

    – Merete
    http://www.grenselandet.wordpress.com

Legg igjen en kommentar

