Noereh!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, eller om jeg burde starte å fortelle allerede nå. Jeg tror jeg må fordøy og tenke litt før jeg deler, for dette er ganske stort.

Men nå er vi altså stiftet, Noereh! er en realitet. Navnet på organisasjonen ble sørsamisk (og med utropstegn), akkurat nå har det kanskje ikke gått opp for meg helt ennå. Vi har jobbet mot denne søndagen veldig intensivt, og nå sitter jeg her i leiligheten og det hele er over.

Eller, nei, det har faktisk akkurat begynt!

3 thoughts on “Noereh!

  1. Merete sier:

    Hvorfor sør-samisk? Trodde liksom nord-samisk var mest utbredt! 🙂 Men blir gøy å følge med videre hva som skjer! 🙂

  2. Ellen sier:

    det er vel nettopp derfor det er bra at det er på sør samisk!:-)

  3. susanneamalie sier:

    Ja, faktisk presis derfor. Vi ville bruke sørsamisk også for å vise at vi er en organisasjon for all samisk ungdom, uansett bakgrunn (ikke bare de som er fra nordsamisk område).

    På en måte er navnet i seg selv med på et opplysningsarbeid, vi er et folk med mange språk og dialekter.

Legg igjen en kommentar

