D-dag

Så er dagen kommet. I dag begynner vi. I dag kommer det massevis av samisk ungdom til Tromsø for å starte en egen samisk ungdomsorganisasjon!

Jeg er såklart nervøs, noe annet ville være dumt. Vi har hatt litt uante problemer, og bussen fra Trondheim måtte avlyses. Folk har blitt syke eller kan ikke komme av andre årsaker, så da er det liten vits å sende en stor buss med to personer opp til Tromsø. Da sender vi dem med fly, og leier en minibuss til de som ikke bor så langt unna Tromsø. Billigere blir det også.

Men jeg synes det er litt trist, for jeg hadde håpet at det skulle komme masse sydiser på møtet, og nå er det dessverre ikke fult så mange. Det betyr bare at neste gang vi arrangerer noe må det bli i sydis-land, og det hadde vært supert artig!

Men det kommer masse folk uansett (håper jeg, jeg er såklart begynt å bli nervøs for at vi bare blir 3 stykker)! Ikveld begynner vi altså med masse thaimat som Senter for Samiske Studier har sponset oss med, jeg gleder meg (mildt sagt!). Imorgen er det møte og ikke minst konsert. Jeg traff på Jon Iver som skal ha sin debut-konsert i morgen, og han virka veldig gira. For å sitere han: «Vi tar helt av!»

Vi ses ikveld!

Ordbok:

sydis – sørsame

Legg igjen en kommentar

