Kjære Nordland og Troms fylkeskommune

Viste du at det kan være til tider nervepirrende å starte en ungdomsorganisasjon? Så nervepirrende at jeg til tider kan bli litt oppgitt!

Du skjønner, for å klare å samle samisk ungdom fra hele Norge for en heftig helg i Tromsø, behøves det litt penger. Jepp, du hørte riktig, penger. Å skulle sette opp en buss fra Trondheim til Tromsø blir ikke gjort gratis selv for en meget god sak, og av akkurat den grunn satte jeg og min kompanjong oss ned og skrev en fantastisk bra søknad (om jeg får si det selv). Søknaden ble sendt ut og vi var med godt mot, for hvem vil vel ikke støtte noe så bra som en samisk ungdomsorganisasjon? Noen sa ja og andre sa nei, og noen igjen har ikke sagt noe som helst ennå. Nervepirrende!

Idag er det altså 21 dager igjen til stiftelsesmøtet i Tromsø, og ennå venter jeg på svar. Jeg føler meg som en kjærlighetssyk fjortenåring som venter på sms fra «han du vet», jeg venter og venter.

Noen ganger er jeg nervøs, andre ganger blir jeg sint. Så mens jeg forsøker å booke en buss fra Kirkenes til Tromsø, og prøver å forklare busselskapet at det er bare kanskje vi skal ha bussen, for jeg venter ennå på svar, går dagene, og ennå vet jeg ingenting.

Kjære Troms og Nordland fylkekommune, kan dere ikke gi meg et svar? Jeg forstår godt at min uavlatelige masing på telefon og e-post kanskje kan virke litt frempå, men jeg lengter så etter å få høre fra dere!

Bare gi meg et svar! Jeg blir gal av å vente!

Legg igjen en kommentar

