Márkomeannu-morgen-blues

Mandag etter festivalen er alltid en litt rar følelse. Den er litt forvirrende rett og slett. Du sitter igjen med en fantastisk festival i minnet, samtidig som du også kjenner festivalen fysisk i kroppen. Festivalen er over, og du er både lei deg for det og veldig lettet for at det nå er ett år igjen til neste. Og ikke minst, nå skal det ryddes etter 2705 mennesker som har vært på festival.

Jeg må innrømme at dugnadsånden min ikke var den beste i går, og at jeg dermed ikke var med på noe slags rydding i går. Jeg foretrakk bading. Men jeg sitter altså nå å trykker i meg et knekkebrød slik at jeg kan klare å rydde mye idag! Er faktisk straks på tur bortover til festivalplassen nå, men jeg tenkte at jeg burde legge ut noen bilder fra festivalens siste dag, lørdag. Bildene kommer altså under teksten.

For meg ble lørdag det store høydepunktet! Ingen tvil om det. Jeg fikk med meg 4 helt fantastiske bra konserter. Det hele startet med Max Mackhé som sjarmerte oss alle i senk. Virkelig en prestasjon å klare å lage en slik intim konsert på en slik stor scene (i fysisk størrelse), og selv om det var den første konserten på kvelden syntes jeg det var mange folk der.

Rett etter Max kom den «lokale artisten», som i år altså var selveste Marthe Valle. Det er i grunn ganske morro at en slik etablert artist var lokal artist, og særlig artig var det at Marthe Valle også sang på det første Márkomeannu noen sinne. Jeg ble veldig positivt overrasket over konserten, og det ble rett og slett bare en «sitte-og-kose-seg-med-musikken» konsert for alle tror jeg. Noe av det første jeg gjorde i går var å kjøpe albumene til Marthe Valle på iTunes, verdt det!

Wimme er jo i seg selv en opplevelse, egentlig er Wimme Márkomeannu. Det beste var vel det at syntes som om Wimme skikkelig kosa seg på scenen. Da folk tok av FRAMFOR scenen, så tok han helt av PÅ scenen, og da Wimme dro igang Texas gikk folk helt amok. Festivalen var komplett med andre ord.

Skoltsvett og lykkelig skulle man nesten ikke tro at det ikke var mulig å bli bedre, men akk så feil kan man ta. Siste bandet ut fra SomBy. Et ungt band, som har tatt Sápmi med storm! Konserten var helt sykt bra, og da nok en gang danset vi oss svett og lykkelig. Det var faktisk den perfekte avslutningen på årets Márkomeannu.

IMG_6632Festivalleder Bea koser seg tydeligvis!

IMG_6653Ante tar av under Wimme

IMG_6648Wimme 4 ever!

IMG_6691SomBy rocket Márkomeannu!

Jeg lovte vel egentlig også å legge ut et bilde av Suvi.. og da må jeg kanskje gjøre det også. Her demonstrer Suvi hvordan det «truseløse»-bildet tilsynelatende skulle være. Bare for å avklare litt: Suvi brukte altså truse!

IMG_6642

3 thoughts on “Márkomeannu-morgen-blues

  1. Takk for sist og kuuule bilder!!

  2. kruspersille sier:

    Hehe, tipper du har hatt noen besøkende på det innlegget der. Både «truse» og «suvi west» er nevnt 🙂

    Skikkelig fint å lese om festivalen etter at det har gådd nån daga:)

    • Anonym sier:

      Det tok helt av en av dagan, for å sei det sånn.. trur bloggen lå på wordpress sin topp 15 over mest besøkte blogger.. 🙂 Det var nok mine 15 minutter med berømmelse..

Legg igjen en kommentar

