Hjertebank

Nå ligger jeg i senga og kjenner på Márkomeannu-følelsen. Nå tror kanskje du at det er snakk om slitne ben, sår hals eller bakrus..men for meg er det først og fremst en god følelse. La oss kalle den hjertebank! Etter første festivaldag oppe på Gállogiedde kan et lite markasamehjerte nesten få for mye av av all bankingen, og ennå er det en dag igjen!

Jeg må innrømme at jeg var relativt tidlig hjemme, altså i 2-3 tia, og har sovet isåfall i 5 timer før jeg hørte små barneføtter nede i stua. Márkomeannu betyr alltid fult hus og full rulle hele tia for oss, og slik tror jeg det er for de fleste hus i bygda. Her kommer slekt og venner valfartene for å få sin lille markasamiske dose, eller årets høydepunkt som mange også kaller det.

Gårdagens høydepunkt var nok Joikebattelen, som er unik for Márkomeannu. Det bruker som regel å ta helt av, og jeg kan ikke tenke meg noen bedre Trouble Maker enn Suvi West på scenen..! For en fantastisk konferansier.

Slenger med to bilder fra i går (som IKKE er tatt med mitt nye kamera)…:

IMG_6566Vinneren av årets battle, Bong Ante! Sjekk ut kjolen til Suvi!

IMG_6581Hvem er disse?! Og hva har skjedd med Vassdalen?! Alle single jenter: Løp og fiks!

Idag er det boklansering og litt mere vakter som står på plakaten for meg. Ikke minst å få med meg Max Mackhé og SomBy på scenen ikveld! De mer mine to hete tips for ikveld. Og du..konserten blir 5 ganger bedre hvis du ikke er apedrita. Ta det fra noen som har vært på festival før..!

Legg igjen en kommentar

