Jeg er en diskriminert dobbeldynebruker

Vi lever tydeligvis i en verden hvor det er forventet at et ektepar/samboerpar/kjærester skal ligg under hver sin dyne. Dette er normalen, og alt annet er upraktisk, for varmt, for kaldt, for klamt eller for liten plass. Og alle andre som da av en eller annen grunn velger å ikke følge normalen, ja, vi blir nesten diskriminert!

Etter en handletur i Harstad, hadde vi (altså jeg og Sigbjørn) kjøpt ny dyne, en dobbeldyne! Jeg har aldri eid en helt ny og ubrukt dyne før, så det at jeg kjøpte en dyne i det store og hele er jo en seier i seg selv. Samtidig må jeg kanskje innrømme at jeg har maset om å kjøpe ei dobbeldyna en stund, og endelig, endelig! Da jeg kom hjem proklamerte jeg kjøpet til venner og familie, og de fleste reagerte med vantro! Hvorfor hadde vi gjort det? Forsto vi ikke hvor smerte det kom til å bli? Det var klamt, ekkelt, upraktisk, og ikke minst, man mistet alt privatliv. Det er som om at i det som er en av de mest intime områdene til et ektepar/samboerpar/kjærestepar, forventes det at man også skal kunne ha litt privatliv. Det er ikke ofte man møter slik motstand bare på ei dyne!

Men jeg vil slå et slag for dobbedyna, eller alle par de der ute som kun bruker en enkeldyne! Det er ikke dere som er unormale, det er alle de som foretrekker å være adskilt som er unormale!

Jeg skulle gjerne lagt inn et bilde av den fantatsiske dobbeldyna, men desverre så fikk Sigbjørn velge trekk, og det er så himla stygt at jeg ser meg nødt til å la vær å legge ut bilde for deres eget beste..

2 thoughts on “Jeg er en diskriminert dobbeldynebruker

  1. Æ e for dobbeltdyne! Og gleder meg til æ skal legge meg under dobbeltdyna igjen. 🙂

  2. susanneamalie sier:

    Endelig en likesinnede! Kanskje vi kan opprette et forbund!

Legg igjen en kommentar

