Et Norge i dvale

Akkurat nå sitter jeg å arbeider med noe herk av et arbeid. Jeg ringer rundt til så og si hele det offentlige Norge for å be om penger..! Ikke bare er en labyrint i seg selv å finne riktig person og avdelig, men på toppen av det hele er det jo sommer! Det betyr at det så og si er umulig å få tak i rett person, og man får bare halvgode svar. Mildt sagt frustrerende for en hardtarbeidende frivillig som vil ha ting gjort NÅ!

Et annet problem jeg oppdager er at man kan ikke bare søke penger, man må vente på en søknadsfrist som såklart et gått ut presis nå, eventuelt som det er lenge, lenge, lenge til! Men det duger ikke for meg. Jeg vil ikke vente, det er NÅ jeg er engasjert! Jeg tror mange ungdommer føler det slik når man skal arrangere noe, selve søknadsprosessen i seg selv er avskrekkende. Ønsker du å unngå at ungdom engasjerer seg i lokalsamfunnet sitt? Da er det beste midlet å la de gå gjennom hele den enormt lange prosessen med å søke penger fra kommunen, fylket eller Sametinget. Snakk om demotiverende opplegg!

Men jeg forsøker å holde motet oppe! Er det noen der ute som har en liten pengeslant å avse? Jeg lover at det er til et MEGET godt formål!

IMG_6109

Slik ser det ut når det er organisasjonsarbeid på gang.. multitasking!

Legg igjen en kommentar

