Mearrariika next!

Idag skal jeg HJEM! Hjem som til mamma og pappa, hjem til Mearrariika, hjem til Reinåsbakken!

Det krever endel planlegging når man skal hjem for sommeren, man pakker ikke bare en liten bag for å si det sånn. Siden jeg kun har klær som antakeligvis er for små (krympet i vask) hjemme, så må jeg pakke for alle anledninger. Det vil si at ca hele klesskapet mitt blir pakket. Det begynner snart å se ut som et flyttelass. Man vet jo heller ikke hvor lenge man skal være hjemme..en uke, fem uker? Ikke nok med det, men man skal jo gjerne dra på ferie i ferien. Det vil si besøke en festival eller to.. Sommerens plan for meg innebærer dessverre kun to festivaler, Riddu Riddu og Márkomeannu, men man vet jo aldri! Og på grunn av dette må alt av kofteutstyr pakkes, og det er et lite flyttelass i seg selv.

IMG_5989

Jeg behøver et lynkurs i «Hvordan pakke lett»

Å bruke kofta på festival er ikke som å bruke kofta til hva som helst. Sommerens festivaler er så og si et stort moteshow i kofter og nye kombinasjoner. Man må altså planlegge både vesker, skjerf, sjal, luer, STRØMPEBUKSER, sko/komager osv før man kan dra på festival. I tillegg gjerne ei ny kofte! Koftebruk er ikke bare bare! Men det er ekstremt artig å lete etter nye strømpebukser som kan brukes til det og det sjalet, eller hårband/hårkliper og ørepynt som passer (som jeg har allerede varslet via Twitter, så vurderer jeg å starte en fashion blogg!).

IMG_3514

Her er fjorårets kuleste festivalkofte!

Farvel Tromsø, I´ll see you next week/next moth/next year..! Jeg har isåfall pakket så det holder!

Hvilken festival ses vi på!?

Legg igjen en kommentar

