At last, Vannøya!

De siste årene har jeg fått et spesielt forhold til Vannøya..ikke det at jeg noen gang har besøkt øya, men jeg vil likevel mene at jeg gjennom årene har opparbeidet meg en slags tilknytning til Norges 17. største øy. Jeg tror det hele startet da jeg flyttet inn i kollektiv i Tromsø, hvor ALLE – både eier og leitakere – var fra eller hadde nær tilknytning til Vannøya. Alle som kom på besøk var fra Vannøya, og plutselig så jeg eller hørte ting som var knyttet til Vannøya overalt! Det kunne være en person jeg møtte på byen, eller en hilsen til «verdens råeste Vannøyværing» på Mess-TV (!)

Og nå er da altså dagen kommet, jeg skal besøke Vannøya!

Det henger sånn sammen at familien til Elisabeth, som går i klassen min, har hytte på Vannøya. Og ikke nok med det, bestemora til Elisabeth er fra Vannøya! Det betyr egentlig at i mine øyne er Elisabeth fra Vannøya, og jeg koser meg voldsomt hver gang hun kan kan fortelle siste nytt fra Vannøya. Høydepunkt på høydepunkt!

Så på fredag drar vi, Vannøya here I come! Jeg lover så klart å ha en grundig redegjørelse etter endt oppdagelsesreise!

Håper bare at jeg treffer på verdens råeste Vannøyværing…

2 thoughts on “At last, Vannøya!

  1. Elisabeth sier:

    Trur bare det finnes råe Vannøyværinga. Vi får ta oss en roadtrip på øya å se om vi ser noen da… hehehehe

  2. Yeeey! Hurra! Gratulerer! Hils øya fra meg. 🙂

Legg igjen en kommentar

