Å du store min, kor moltebære e fin…

Jeg har begynt å forberede meg til årets bærsesong.. første steg er nemlig å spise opp det vi har i fryseren fra i fjor! Av en eller annen grunn har jeg en tendens til å spikke og spare på bær og syltetøy, noe som betyr storspising på vårparten. Noe som i grunn ikke er logisk, siden det visstnok er på vinteren man trenger vitaminene fra bær mest.

Jeg har isåfall allerede begynt å glede meg til å plukke bær igjen..blåbær, moltebær, tyttebær, villbringebær, jordbær og ripsbær (må kanskje understreke at jeg ikke plukker jordbær selv, det får mamma gjøre). Jeg har planene klare. Så er det bare å få presset det inn mellom masterskriving og festivallivet!

Ikke vet jeg hva som egentlig har skjedd med meg heller. Bare for noen år siden forsøkte jeg etter beste evne å unngå pappa når jeg viste han skulle dra meg med på bærtur. Kanskje jeg begynner å bli gammel, eller kanskje det er finanskrisa?!

moltebær

Frokost!

IMG_4032

Med pappa på bærtur

Legg igjen en kommentar

