Hjemlengsel vs akademika

I dag er det 5 dager siden jeg forlot Ramavuolle og dro til Tromsø, og allerede nå har jeg litt hjemlengsel. Tenk å være hjemme nå! Kunne jeg spist frokost med bestemor, strikket ferdig lesten min (som håner meg med å se ut som en duck foot), og laget middag til mamma og pappa. Hvis man ser bort i fra at jeg antakeligvis hadde måttet fått meg en jobb, kunne jeg også besøkt mine små søskenbarn.

Jeg begynte et svakt øyeblikk å leke me tanken på å gi opp studiene (og min framtidige akademiske karriere) for å flytte hjem på pikerommet og få meg en jobb, hvor som helst. Vikarlærer, barnehage, søppelkjører eller forsvaret (..kunne ikke dy meg!) Men så kom jeg til å tenke på at jeg plutselig har fått stipend og skal skrive en HIMLA (og jeg er ikke ironisk!) spennende masteroppgave…noe som minner meg på at tiden jeg nå har brukt på å skrive blogg, egentlig burde vært brukt på Ola Listhaugs artikkel om gamle og nye modeller i valgforskning.

(Hjemme behøver man aldri låse sparken fast, slik om her i Tromsø)


One thought on “Hjemlengsel vs akademika

  1. Ánne Márjá sier:

    Æ e glad du bor her!

    Tapashilsen fra motebloggen!

Legg igjen en kommentar

