Tromsø with a twist

Behovet for å skrive blogg dukker alltid opp når det minst passer. Denne gangen er det hjemmeeksamen i sosial antropologi som presser på..

Jeg er altså tilbake i Tromsø, min midlertidige kjærlighet, med nytt studie og ny leilighet. København ble forlatt med tårer og Stuornjárgga møtt med enda flere tårer. Sommeren var fantastisk og høsten har så langt vært herlig. Studiet er spennende og vennene de beste som finnes! (Med fare for at det hele høres ut som en farse av fylleromantikk)

Snart er vinteren her og eksamenstia har for alvor lagt seg over universitetet. Og, som alltid, sitter jeg på universitetet i Tromsø med en eksamen, mens mine kollegaer sitter med Sametingets budsjett i Karasjok.

Mens jeg grubler på klimaendringer og biologisk mangfold, grubler nok de over hvor man skal kunne hente 500 000 kroner uten at det merkes noen plasser, samtidig som man ønsker å gjøre alle like fornøyde. En 10-siders oppgave om klimaendringer hører plutselig ikke så avskrekkende ut likevel!

Og, som en godbit til alle dere.. et bilde av min kjære kjære lesesalsplass!

One thought on “Tromsø with a twist

  1. Gunn-Britt sier:

    Lykke til med eksamensarbeidet.

Legg igjen en kommentar

