Omvendt-kultursjokk

Jeg har endelig fått sommerferie (vel, for en uke siden) og avsluttet semestret med en fantastisk artig eksamen og en mer fantastisk artig karakter.. nå må jeg bare klare å få Universitetet i Tromsø til å forstå at Københavns Universitet ikke har samme tidsfrister som dem, og at de burde gi meg en masterplass. Det blir oppdraget mitt de kommende dagene.

Ikke nok med det, men jeg har også en hel liste med ting som må gjøres før vi drar fra København. Etter å ha vært nesten en uke i Berlin, er det plutselig ikke mange dager igjen i Wonderful Copenhagen. Om bare en uke er jeg hjemme under Reinåsen igjen. Igrunn vet jeg ikke helt hva jeg skal synes om det. Det er klart jeg gleder meg, vilt mye; men samtidig er det som å komme tilbake til hverdagen igjen.. København har vært en fantastisk verden her nede, borte fra alt.

Hos det internasjonale kontoret har vi også fått tilbud om veiledning for å forberede oss på å vende hjem igjen. Omvendt-kultursjokk. Ja,takk! Høres ut som en Ben & Jerrys iskremsort.
Uansett, leilighet i Tromsø er på plass og nå er det bare den jævla masterplassen. Det vil være veldig bittert å gå glipp av en masterplass på grunn av at jeg valgte å ta et semester i utlandet; som UiT nesten tvinger oss til å ta..

Til opplysning.. siden jeg ikke har tidspress og har generelt alt for mye tid, så vil det ikke komme mye på denne bloggen.. det er sommer og med all tiden jeg har til overs er det vanskelig å finne tid til å skrive blogg.. 😉

God sommer uansett..!

2 thoughts on “Omvendt-kultursjokk

  1. Skåden-nieida sier:

    Nåh du ska ikkje være så redd for at Masterplassen går tel gaiken. Når de kunne ta mæ opp uten at æ hadde en heeeilt klar bachlorgrad så går nok det der fint 🙂

    Og det der «returning home» kurset e sikkert ikkje dumt, for det e litt som å dette ut av skapet i Narniafilman når man kjæm heim igje. Trust me 😉

  2. Susanne Amalie sier:

    Har fått beskjed idag om at de tar mæ inn hvis æ får tilfredsstillanes karaktera, ka enn det betyr..! Og alt e levert inn, og det e kun opp te den jævla sensorn.. 🙂

Legg igjen en kommentar

